Vy från Landsberg

Fagersta kretsen

Naturskyddsföreningen i Fagersta är en av flera hundra lokala kretsar i Naturskyddsföreningen Sverige och en del av Naturskyddsföreningen i Västmanlands län. Här är alla välkomna som är intresserade av natur-, miljö- och hållbarhetsfrågor! Vi strävar efter att göra Fagersta kommun till en mer miljövänlig och hållbar plats att bo på, värna om värdefull natur i kommunen samt öka invånarnas kunskap och engagemang för vår gemensamma miljö.

Naturskyddsföreningen är Sveriges största ideella förening för naturskydd och miljövård. Föreningen är partipolitiskt och religiöst obunden och har funnits i över hundra år. Idag är vi fler än 226 000 medlemmar som tillsammans vill förändra världen till det bättre.

Är du intresserad av att veta mera om oss i Naturskyddsföreningen i Fagersta  Kom på något av våra möten eller aktiviteter.

Vill du bli medlem? Klicka här för att teckna medlemskap!

Varmt välkommen till Naturskyddsföreningen i Fagersta!

Om Naturskyddsföreningen

Naturskyddsföreningen är Sveriges största miljöorganisation med kraft att förändra. Här kan du läsa mer om vår organisation, vårt arbete och vår historia i naturens tjänst.

Vår vision: En hållbar framtid på en frisk och levande planet.

Naturskyddsföreningen är Sveriges största miljöorganisation och sedan 1909 har vi varit med och räddat pilgrimsfalken, skapat naturreservat, bidragit till ekoboomen och påverkat viktiga politiska beslut, bland annat inom klimatområdet.

Genom att stötta och samarbeta med den globala miljörörelsen bidrar Naturskyddsföreningen till ett starkare deltagande och genomslag för frågor om hållbar utveckling i lokala och globala utvecklingsprocesser. Klimat, skog, jordbruk, miljögifter, vatten, hav och hållbar konsumtion är våra viktigaste arbetsområden. Bra Miljöval är vår miljömärkning och Sveriges Natur vår medlemstidning.

Med närmare en kvarts miljon medlemmar, lokal förankring i nästan varje kommun och drivande eldsjälar har vi stora möjligheter att fortsätta göra en konkret skillnad för naturen och miljön. Tillsammans kan vi påverka lokalt, regionalt, nationellt och globalt.