Program Fagersta Naturskyddsförening 2023

Klicka här för PDF-fil

Datum och tid Aktivitet
19 april 17.00 Arbetsdag stigarna vid Ötjärn. Vi sätter ut stigmarkeringar längs stigarna. Kontakta ordförande för mer info om mötesplats om du vill med!
11 april 13.00 Semlastugan – Fagning av ängen i Semla. Välkommen att hjälpa till!
13 April 18.00-19.00 Skräpplockardag – Vi plockar skräp vid Eskiln, Simbadet, kanalen vid Andra Sidan (vid bron). Kom till någon av dessa platser
21 maj 9.00- 11.30 Guidad fågelutflykt längs Flobostigen. Vilka fåglar hör vi? Tag gärna med egen matsäck.
Start: Andra Sidan vid vägkorsningen nära Flobostigen. Avslutas: i Semlastugan.  Öppet för alla – små som stora
Maj Fågelskådning med LSS-grupp. Vi har byggt fågelholkar med en större grupp från LSS-fritidsgruppen och vill återbesöka holkarna för att se vilka som bor i dem. Fika och fågelprat!
11 juni 10.00 – 13.00 Guidad fjärilsutflykt. Vi möts vid Brukshotellets parkering 10.00 och senare i Bråfors vid stora korsningen 10.15 för gemensam färd till ”platsen”. Öppet för alla – små som stora, medlemmar och allmänhet.
Augusti 10.00-12.00 Flower Power – en kunskapsdag med pyssel kring insekter. Mer info senare på vår facebooksida och hemsidan!
Augusti Läger för barn och ungdomar. Vi ger oss ut i naturen och tältar, lär oss om överlevnad i skogen, ätliga växter, fiskar, lagar mat och har mysigt. Mer information kommer på vår facebooksida och hemsidan!
17 sep 10.00 – 13.00 Guidad svamputflykt.  Mer info om plats kommer senare på vår facebooksida!
Öppet för alla – små som stora, medlemmar och allmänhet.
För frågor, kontakta ordförande på:  070 91 72 106